آمار Особенности изучения иностранных языков в России в разные исторические периоды - Issledovatelskiy Zhurnal Russkogo Yazyka i Literatury - پژوهشنامه زبان و ادبیات روسی
دوره 9، شماره 1 - ( پاییز و زمستان 1395 )                   جلد 9 شماره 1 صفحات 59-72 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mikhailova Anatolyevna G. Peculiarities of studying foreign languages in Russia in different historical periods. Issledovatel'skiy zhurnal russkogo yazyka i literatury. 2017; 9 (1) :59-72
URL: http://journaliarll.ir/article-1-103-fa.html
آناتولیونا میخاییلووا گالینا. Особенности изучения иностранных языков в России в разные исторические периоды. پژوهشنامه زبان و ادبيات روسی. 1395; 9 (1) :59-72

URL: http://journaliarll.ir/article-1-103-fa.html


دانشیار ، judges64@inbox.ru
چکیده:   (1008 مشاهده)
В контексте гуманизации и гуманитаризации образования большое внимание уделяется индивидуальным способностям человека. Обучающийся становится активным участником образовательного процесса. Изучение языков является одним из основных компонентов, помогающих ребенку развить свою индивидуальность, сформировать межкультурную коммуникативную компетенцию, способствующую успешному общению с представителями других культур на изучаемом языке, это путь к ценностям цивилизованного мира. В связи с этим в статье представлены положения гуманистической педагогики, рассматриваются основные этапы изучения иностранных языков в мировом пространстве и в российской школе.
 
واژه‌های کلیدی: Образование، Иностранные Языки، Методы Преподавания، Гуманизации и Гуманитаризации Образования، Межкультурная Коммуникативная Компетентность.
ویژگی‌های فراگیری زبان‌های خارجی در روسیه در دور‌ه‌های مختلف تاریخی گالینا آناتولیونا میخاییلووا* دانشیار آکادمی آتش‌نشانی، نجات و امداد خاور دور، ولادی‌واستوک، روسیه. (تاریخ دریافت: اکتبر 2016؛ تاریخ پذیرش: فوریه 2017) در راستای پیشرفت روش‌های آموزشی و توسعه علوم انسانی و تربیتی، به توانایی‌های فردی انسان توجه زیادی شده است. فراگیران به عنوان جزء فعال در فرایند آموزشی معرفی می‌شوند. آموزش زبان‌ها یکی از مهم‌ترین عواملی است که به کودک در رشد شخصیت و مهارت در برقراری ارتباطات بین‌فرهنگی با نمایندگانی از فرهنگ‌های دیگر کمک می‌کند و به‌عنوان راهی برای رسیدن به ارزش‌های دنیای متمدن شناخته می‌شود. به‌همین منظور مقاله حاضر به بررسی نظریات موجود در علوم تربیتی شخص‌محور می‌پردازد و در آن مهم‌ترین دوره‌های آموزش زبان‌های خارجی در سطح جهانی و مدارس روسیه بررسی می‌شود. واژ‌گان کلیدی: آموزش، زبان‌های خارجی، روش‌های تدریس، علوم انسانی و تربیتی، ارتباطات بین‌فرهنگی.
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: زبان روسی
انتشار الکترونیک: ۱۳۹۵/۱۲/۴

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشنامه زبان و ادبیات روسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Issledovatelskiy Zhurnal Russkogo Yazyka i Literatury

Designed & Developed by : Yektaweb